Presenteer de liefde in je winkel
Valentijnsdag staat weer voor de deur en dit is het moment om jouw klanten te helpen met het verrassen van hun geliefde. Als winkelier of horeca ondernemer wil je natuurlijk dat jouw Valentijns aanbod eruit springt. Maar hoe presenteer je dit aanbod op een aantrekkelijke manier? Gebruik bijvoorbeeld jouw etalage om jouw geweldige, unieke aanbod te laten zien. Wij hebben 3 hartverwarmende tips voor je om de liefde te presenteren!
1. Presenteer de liefde met cadeaus
Hoe je als winkelier of horeca ondernemer klanten kunt helpen om hun geliefde, stille aanbidder, vriend(in) of buurvrouw op Valentijnsdag te verrassen? Presenteer de liefde met cadeaus en denk na over wat jouw producten kunnen bijdragen aan de liefde. Maak het de klant gemakkelijk door diverse cadeau ideeën in verschillende prijsniveaus aan te bieden. Presenteer de cadeaus in de etalage en zorg voor mooie verpakkingen met lieve labels. Maak het cadeau persoonlijk door het aanbevelen van speciale boeketten, Valentijns diners voor twee of gepersonaliseerde cadeaubonnen.
2. Presenteer de liefde in de etalage!
Valentijnsdag is onlosmakelijk verbonden met de liefde. Maar hoe presenteer je deze liefde eigenlijk in je etalage? Een slimme manier is het gebruik van de kleuren rood en roze in je productpresentatie. Zo zorg je voor snelle visuele herkenning bij voorbijgangers.
Kies voor rode producten in je etalage, zoals deze kledingwinkel doet. Verdeel de kledingstukken gelijkmatig over de presentatie voor de juiste balans. Een andere manier om de kleur van de liefde te laten terugkomen is door het gebruik van rode en roze accenten in de opbouw van de etalage. Vergeet niet om deze kleuren ook in de achtergrond te verwerken!
Harten, kusjes en bloemen zijn de vormen die bij Valentijn passen. Voeg bijvoorbeeld een decoratief item toe in de vorm van een hart of bloem. Vergeet niet om de datum van Valentijnsdag, 14 februari, te vermelden om mensen eraan te herinneren in actie te komen.
3. Communiceer de liefde
Hoe communiceer je de liefde? Het begint allemaal met persoonlijke communicatie. Een handgeschreven tekst op een kaartje is veel persoonlijker dan een voorgedrukte tekst. Hetzelfde geldt voor een boodschap op een krijt- of stoepbord voor je winkel of restaurant. Het trekt de aandacht en maakt snel contact met voorbijgangers. Wil je inspiratie voor het schrijven op een krijtbord? Onze Workshop Krijtbord Schrijven komt naar jouw locatie om je team te helpen!
Naast persoonlijke communicatie is de prijs van cadeaus ook belangrijk voor klanten. Communiceer de prijs dan ook duidelijk in de etalage of bij het product, en versier het prijskaartje bijvoorbeeld met een klein hartje om de liefde extra te benadrukken.
