Het gezicht van de winkel »

Het gezicht van Hessel hairfashion

Al ruim 40 jaar heeft Hessel de schaar in zijn handen. Ooit zat hij in het management van de kappersketen Burenga, wat de droom van het hebben van een eigen zaak alleen maar sterker maakte.

Deze droom kwam uit toen Hessel in de jaren ‘90 de zaak overnam waar hij voorheen bedrijfsleider van was. En deze overname en daarna de verhuizing naar de huidige locatie zijn een succes gebleken. Inmiddels komen er namelijk klanten uit alle hoeken en gaten van het noorden en zelfs uit Amsterdam speciaal voor een knipbeurt naar Leek. Logisch, want wat je ook met je haar wilt laten doen, bij Hessel begint je ontspan momentje standaard met een wasmassage, een kopje koffie of thee en een goed gesprek voor wie dat wil. Hieraan zie je al meteen wat deze kapperszaak onderscheidt van andere (budget)zaken; kwaliteit en service.

Die service zit ‘m natuurlijk in Hessel zelf, maar ook in zijn team, bestaande uit een stel gezellige dames. Stuk voor stuk hebben ze al jaren ervaring, maar dat weerhoudt ze er niet van om altijd bij te blijven leren. Zo volgen ze regelmatig trainingen en opleidingen om de kwaliteit te kunnen blijven garanderen. Twee van de dames hebben bijvoorbeeld een cursus gedaan om je wenkbrauwen zo mooi mogelijk te maken. Wat de kwaliteit en de service ongetwijfeld ook ten goede komt, is de gezelligheid binnen het team. ‘Ja ik kan het niet alleen’, zegt Hessel wanneer we het over zijn team hebben. De dames op hun beurt zijn net zo positief: ‘Hessel is zo’n leuke werkgever, omdat hij op hetzelfde niveau zit als wij. Hij neemt niet alleen, hij geeft ook veel’. Deze wisselwerking, zoals ze het zelf noemen, zorgt voor een echt familiesfeertje.

Behalve de trainingen en cursussen die het team scherp houden, loopt Hessel ook voor op de rest van het noorden in de techniek. Als eerste heeft hij namelijk VitahairLight in huis gehaald. Een apparaat dat in 20 minuten middels laserlicht onder andere het haar herstelt, haarverlies tegengaat en zelfs het ongemak van psoriasis kan verminderen. Die 20 minuten zijn zo opgevuld met een babbeltje en een grapje met dit gezellige team. Voor de grapjes moet je het wel bij de dames houden, want toen we vroegen naar een leuke anekdote over Hessel zei een van de dames: ‘Ik vind ‘m helemaal niet grappig!’. Dit statement begon echter wel wat te wankelen toen er daarna werd verteld dat meneer iedere ochtend voor de spiegel zijn kostbare haren föhnt voor versteviging.

Verrassende toekomstplannen heeft Hessel nog niet. En dat is maar goed ook, want een van de dames zei meteen ‘Hessel mag niet stoppen!’. Geen zorgen dames, dat gaat voorlopig ook echt nog niet gebeuren. Samen met zijn team zal Hessel blijven lachen en blijven bijleren, om jouw verwenmomentje zo goed mogelijk te maken en Leek en omstreken van knappe koppies te blijven voorzien.

Meer informatie en openingstijden van Hessel hairfashion